فال حافظ

فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,فال حافظ گوشی اندروید,فال حافظ عاشقانه با معنی,فال حافظ برای اندروید,فال حافظ برای اندروید رایگان,

فال حافظ

فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,فال حافظ گوشی اندروید,فال حافظ عاشقانه با معنی,فال حافظ برای اندروید,فال حافظ برای اندروید رایگان,

علائم سرطان معده در کودکان

علت و علائم و درمان “سرطان معده” بدخیم و خوش خیم

سرطان معده,سرطان معده قابل درمان است,سرطان معده علائم,سرطان معده چیست,سرطان معده مرتضی پاشایی,سرطان معده چیست,سرطان معده درمان,سرطان معده بدخیم,سرطان معده و درمان آن,سرطان معده علایم,آیا سرطان معده قابل درمان است,آیا سرطان معده قابل درمان است,سرطان معده علایم,سرطان معده و علائم آن,سرطان معده و علائم,سرطان معده چه علائمی دارد,علائم سرطان معده چیست,علائم سرطان معده و روده,علائم سرطان معده در کودکان,علائم سرطان معده و درمان آن

سرطان معده , سرطان معده قابل درمان است , سرطان معده علائم , سرطان معده چیست

به گزارش بی اس ام اس وقتی سلول‌های سرطان روی پوشش داخلی معده ایجاد شوند، فرد به سرطان معده دچار شده است که نشانه‌های اولیهی آن؛ سوزش معده، درد خفیف شکم، ناراحتی گوارشی، تهوع و بی‌اشتهایی می‌باشد و کاهش وزن، زردی پوست، استفراغ، مشکل بلع غذا و مشاهدهی خون در مدفوع از نشانه‌های دیگر آن است.

این نوع از سرطان ممکن است گسترش پیدا کند و از معده به اعضای دیگر بدن، مخصوصاً کبد، ریه‌ها، استخوان‌ها، دیواره شکم و گره‌های لنفاوی برسد.

معمول‌ترین عامل این بیماری، عفونت از طریق باکتری هلیکوباکتر پیلوری است که بیش از ۶۰ درصد از موارد مبتلای به این بیماری را شامل می‌شود.

حدود ده درصد مبتلایان، این بیماری را در خانواده دریافت می‌کنند و بین یک تا سه درصد از موارد به دلیل سندرم‌های ژنتیکی به ارث رسیده از والدین شخص مانند سرطان معده منتشر شده از وراثت به وجود می‌آیند.

از دیگر عوامل این بیماری؛ سیگار کشیدن، مصرف الکل، کمبود کالری، سوء تغذیه(مثل خوردن ترشی سبزیجات و…)، کمبود پروتئین ها و ویتامین ها به خصوص ویتامین های A و C، غذای پرچرب و شور، مصرف فست فودها، پولیپ‌ها(پولیپ‌ها یا گوشت‌های اضافه نیز اغلب خطرناک نیستند اما یک درصد از آن‌ها ممکن است به سرطان تبدیل شود. پس بهتر است که پولیپ‌های معده برداشته شوند و مورد آزمایش‌های پاتولوژیک قرار گیرند.)، سیری زودرس، احساس پری شکم، درد مبهم در قسمت فوقانی شکم، خون ریزی، کم خونی، احساس سستی و خستگی، غذاهای دودی، حالت تهوع یا استفراغ و نفخ شکم.

زخم معده و ورم معده می‌تواند زمینه‌ی بوجود آمدن سرطان معده را فراهم کند.

تمام گروه‌های خونی در معرض این بیماری هستند، اما شیوع این سرطان در مردان و افرادی که گروه خونی A دارند، بیشتر است. (در هر صورت افراد باید مورد معاینه‌ی پزشک باشد. چون اگر سرطان معده در مراحل ابتدایی شناسایی شود، امکان درمان وجود دارد.)

بهترین روش تشخیص این بیماری، آندوسکوپی است که در آن، لوله دارای دوربین را از راه دهان به داخل معده فرو می‌فرستند که یک روش آسان و مطمئن برای تشخیص سرطان است. (عکس‌برداری از معده به شیوه دبل کنتراست نیز می‌تواند به تشخیص این بیماری کمک کند.)
به گفته دکتر اسحاق حسینی؛ برداشتن بخشی از معده که دارای سلول‌های سرطانی است، مهم‌ترین روش درمانی به حساب می‌آید. علاوه بر این ممکن است از شیمی ‌درمانی یا رادیوتراپی نیز استفاده شود. از طرفی گاهی فرد بیمار به یک یا چند روش درمانی نیاز پیدا می‌کند که عوارض جانبی مهمی را ایجاد می‌کنند که مهم‌ترین آنها تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی و دردهای شکمی ‌است.

علائم و نشانه های سرطان معده کدامند؟ چه عواملی باعث ابتلا به سرطان معده می شود ؟ آیا مردان بیشتر از زنان به این نوع سرطان مبتلا می شوند؟ پاسخ را در ادامه خواهید خواند.

سرطان معده چیست؟

نوعی سرطان است و شایع ترین فرم آن، آدنوکارسینوم یا سرطان غددی در معده است. سرطان معده را می توان رشد بدون کنترل سلول های بدخیم در معده دانست .سرطان معده سالیانه باعث مرگ حدود یک میلیون نفر در سرتاسر جهان می شود.

سرطان معده در مردان پس از سرطان ریه شایعترین سرطان است حال آنکه در زنان سرطان پستان شایع ترین سرطان به شمار می آید. 

علائم و نشانه های سرطان معده چیست؟

اولین علامت قابل توجه در سرطان معده، ناراحتی گوارشی مبهم یا درد خفیف شکم، تهوع مختصر ولی دائم یا سوزش سردل است که بعد از گذشت چند هفته بهبود نمی یابد .علائم دیگر مثل وجود خون در مدفوع، استفراغ، خستگی و ضعف شدید یا کاهش وزن شدید نیز باید توسط پزشک بررسی شود.

 به طور کلی علائم اصلی سرطان معده را می تواند شامل:

احساس ناراحتی در ناحیه معده

 احساس سیری یا نفخ پس از یک وعده غذایی کوچک

 حالت تهوع و استفراغ

 کاهش وزن دانست.

سرطان معده , سرطان معده قابل درمان است , سرطان معده علائم , سرطان معده چیست

عوامل موثر در ابتلا به سرطان معده

چه عوامل موجب ابتلا به سرطان معده می شوند؟

مصرف طولانی مدت غذاهای سرخ شده و نمک سود شده

غذای الوده به باکتری به خصوص مصرف طولانی مدت غذاهای آماده

 عفونت بانوعی باکتری با نام هلیکوباکترپیلوری 

 کاهش اسیدیته معده 

 جراحی معده درگذشته 

 تماسهای طولانی با داروهایی که ترشح اسید معده را می کاهند(H2 بلوگرها)

 زخم های معده وبرخی پولیپها( پولیپهایی که استعداد بدخیمی دارند)

 در افراد  دارای گروه خونی A نسبت به گروه خونی O  ، میزان  بروز سرطان معده بیشتر است

همچنین مطالعات، عوامل خطرزای زیر را برای سرطان معده یافته اند:

بسیاری از اشخاص مبتلا به این بیماری 72 سال یا بیش تر از آن سن دارند.

در مردها بیش تر از زن ها احتمال ابتلا به سرطان معده وجود دارد.

سرطان معده در آسیایی ها، جزیره نشین های اقیانوس آرام، اسپانیایی ها و آمریکایی های آفریقایی تبار شایع تر از آمریکایی های سفیدپوست غیراسپانیایی است.

مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم غذاییشان پر از غذاهای دودی، شور یا ترشی  باشد، ممکن است در معرض خطر مضاعف ابتلا به سرطان معده باشند. از سوی دیگر خوردن میوه و سبزی های تازه محافظی در برابر این بیماری است.

کم خونی «پرنیسیوز» (بیماری خونی ای که بر معده اثر می گذارد)

اگر فکر می کنید در خطر ابتلا به سرطان معده هستید، باید با پزشکتان درمیان بگذارید. پزشک شما ممکن است بتواند به شما راه هایی برای کاستن از خطر پیشنهاد کند و یا برای معاینات متعارف برنامه زمان بندی شده ای ارائه دهد.

علائم و نشانه های سرطان معده را بشناسید

کلم بروکلی برای سرطان معده مفید است و مبارزه با سلول های سرطانی از خواص کلم بروکلی است

از خواص چای سفید کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته قلبی، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات هستند

جوشانده و یا دم کرده مامیران برای درمان سرطان معده بکار می رود

منابع:

نمناک

سلامت

تابناک

سرطان معده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.